کد خبر: ۱۶۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
مشکلات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همچنان پابرجاست، بیمه یکی از این دغدغه‌هاست و با این حال مدیران این شرکت های خدماتی باید به حمایت از رانندگان نگاه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اخیر کمپین‌های بسیاری برای تقویت حمایت تاکسی‌های اینترنتی به ثبت رسیده است، یکی از این کمپین‌ها، «رسیدگی به مشکلات رانندگان اسنپ و حمایت از ثبت اتحادیه رانندگان» بود که پس از آن میزگردی با حضور نمایندگان رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در خبرگزاری فارس برگزار شد، اما اخیر یکی از رانندگان این تاکسی‌های اینترنتی با یک کمپین دیگر با مضمون «بیمه تأمین اجتماعی حق اولیه رانندگان اینترنتی است»  ثبت کرد.

 

نگران آینده خود و فرزندانم هستم

سردبیر این سوژه در این پویش نوشت: «با توجه به اینکه تعداد زیادی راننده به صورت تمام وقت مشغول کار و خدمات هستند و حدود ۱۷ درصد از درآمدشان بابت کمیسیون سفر و شهرداری پرداخت می‌شود این حق آنهاست که بیمه شوند ایشان از متوسط کار کردن در روز خیلی بیشتر خدمات رسانی می‌کنند ولی در پایان روز تنها می‌توانند هزینه خوراک خود و خانواده‌شان را تأمین کنند، همچنین پس از کهولت سن با مشکلات بی‌شماری روبرو خواهند شد لذا خواهشمندیم پیگیر این موضوع باشید».

وی در ادامه در گفت وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: ۱۲ ساعت در روز به طور تمام وقت مشغول به کار هستم و با وجود ۵۰ سال سن، تنها ۶ سال بیمه دارم و می‌دانم بیشتر از ۷ یا ۸ سال دیگر توانایی کار کردن نخواهم داشت. به شدت نگران آینده خود و فرزندانم هستم.

او که دارای سه فرزند است، می‌گوید: مستأجر هستم و درآمدم به اندازه ای نیست که توانایی پرداخت آزاد حق بیمه را داشته باشم. باتوجه به موضوع برداشت حق کمیسیون توسط شرکت و پرداخت ۱۷% از سهمیه به شهرداری اصفهان بنظرم باید این حمایت از رانندگان صورت پذیرد.

 

پایین بودن کرایه‌ها از عوامل گلایه رانندگان

وی در پاسخ به انتقاد دیگر رانندگان به حق بیمه تأمین اجتماعی و پایین بودن کرایه‌ها گفت: این موضوع کاملا صحت دارد اما برای بنده که هیچ شغل دیگری ندارم و از لحاظ مالی در مضیقه‌ام و راهی جز انجام این کار ندارم، مجدد اعلام می‌نمایم تنها دغدغه و نگرانی ام آینده خود و فرزندانم است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار